Direct op je plek in je nieuwe kantoor!

Tenminste, zodra alles gereed is om meteen van start te kunnen gaan. Is dat wel het geval? Want daarvoor zul je wel aan bepaalde voorwaarden moeten voldoen.

Die stel je je grotendeels zelf. Jij bent als eigenaar van jouw onderneming persoonlijk verantwoordelijk voor wat er allemaal in jouw kantoor komt te staan. Natuurlijk kun je zaken delegeren, maar het balletje rolt altijd weer jouw kant op. Mede wordt de inhoud van jullie interieur natuurlijk bepaald door de branche waar jullie je in bevinden. Onderstaand lijstje geeft je dus slechts een indicatie van wat er allemaal moet komen te staan, maar wellicht weet het je inspiratie te bieden.

Wees er in ieder geval zeker van dat je niet gaat denken: mwoah, komt later wel. Al vanaf het moment dat de deuren opengaan voor personeel én klanten moet jouw bedrijf namelijk een geoliede machine zijn!

Maar goed, genoeg geneuzeld. Hier zijn enkele zaken waar je absoluut oog voor moet hebben zodra je de laatste puntjes op de i gaat zetten in jouw kantoor.

Zitcomfort

We zeiden al dat wellicht niet alle genoemde zaken geheel op jouw bedrijf van toepassing zijn. Wellicht verrichten de meeste van jouw teamleden staand werk. Maar voor de administratie afdeling zul je toch wel een comfortabele zitplek moeten hebben? Bovendien moeten ruimtes met zetels er altijd representatief uitzien, zeker wanneer je met klanten en leveranciers in overleg gaat. Stel dus strenge eisen aan jouw – of jullie – zitcomfort zodra je op jacht gaat naar nieuw meubilair!

Het fijne is dat dit niet eens veel hoeft te kosten. In plaats van alleen maar nieuwkoop kun je ook eens naar tweedehands bureaustoelen gaan kijken. Zeker zolang die goed onderhouden zijn door de verkopers, zien ze er nog als nieuw uit. Je betaalt alleen een stuk minder. Kun je wat je overhoudt weer aan andere belangrijke zaken besteden, zoals:

Algemene voorzieningen

Behoorlijk breed begrip, geven we toe. Maar hiermee bedoelen we alle apparatuur die je nodig hebt om goed te kunnen functioneren als bedrijf. Denk aan computers, printers, toetsenborden, muizen,  monitoren, verlichting, elektriciteit, bureau accessoires, telefoons, routers, printpapier, headsets, softwarelicenties… moeten we nog doorgaan?

Wellicht, maar dat doen we niet. Naast deze (rand)zaken zijn er voor jouw onderneming vast nog veel meer belangrijke dingen die je team nodig heeft om dagelijkse taken uit te kunnen voeren. En dan bestaan er zelfs nog algemener voorzieningen, zoals een goed gevulde koelkast en een aangename lunchruimte waar gepauzeerd en bijgetankt mag worden.

Uitstraling

Dit zijn geen puntjes op de i, hier moet je mee beginnen. Qua aanleg moet het interieur er al fantastisch uitzien, waarbij nadruk wordt gelegd op de identiteit van jouw bedrijf. Consistentie is hier dan ook hét sleutelwoord. Niet alleen jouw huisstijl en logo kunnen bijvoorbeeld regelmatig terugkomen, maar ook andere basiskleuren en materialen. Zo heeft je bedrijfspand één bepaalde stijl waar je je aan kunt houden om je personeel onderdeel te laten zijn van één grote familie en vertrouwen in te boezemen bij je klanten!

Plaats een reactie